sunnuntai 5. kesäkuuta 2011

Äidin synttärihuivi

Sain äidin synttärilahjahuivin valmiiksi ajoissa, siis silloin huhtikuussa. Olen kamalan laiska päivittämään, postaukset tulevat aina muutaman kuukauden viiveellä. Blaah.



Tässä se nyt kuitenkin on, ja olen ihan tyytyväinen lopputulokseen. (Minä tyytyväinen? Hyvin outoa.)
 


Neulomisessa ei kovin kauaa nokka tuhissut, kasin puikoilla päästelin joten valmista tuli nopsaan. Yritin ensin neuloa pienemmillä puikoilla, mutta pinta ei näyttänyt tarpeeksi kevyeltä, joten vaihdoin puikot reilusti paksumpiin.

Lanka on Novitan Rose Mohairia, sitä kului vain noin kaksi kerää, vaikka neuloin huivista oikein reilun pituisen. Aikas riittoisaa lankaa! Tekokuitupitoisuutensa vuoksi se ei mitään nautinnollisinta neulottavaa kyllä ole. Väri oli kuitenkin juuri se oikea,kaunis vaaleanharmaa, ihan äidin värinen.

Virkkasin huivin päihin vielä kevyet nirkkoreunukset, ja vaikka aluksi pelkästin niiden olevan vähän liikaa, totesin ne ihan kivoiksi.


Huivin mallina oli  Party Lace Scarf, tosin ilman helmiä, eri puikoilla ja langalla. Tuota Kid Silk Hazea olisi kyllä ihana joskus koittaa,lankakaupassa olen sitä hypistellyt, hiljaa silitellyt ja haaveillut. Tuon ihanuuden hinta ei vaan millään sovi mun kukkarolle. (Huoh.)
 

1 kommentti:

  1. Ai säkö laiska päivittäjä? Ku tietäsitki, miten laiska mä olen.

    VastaaPoista

Kommenttisi ilahduttaa :)